Kas ir Ray tracing tehnoloģija?

- - No Comments on Kas ir Ray tracing tehnoloģija?

Ray tracing ir datorgrafikas renderēšanas tehnoloģija, kas imitē gaismas ceļu cauri 3D modelim. Šī tehnoloģija ļauj attēlot dažādas ēnas, gaismas atspīdumus daudz “dzīvāk”.

Ray tracing ir atvērta tehnoloģija, kas nozīmē, ka to savās GPU var izmantot jebkurš ražotājs. NVIDIA bija pirmā kompānija, kas izlaida GPU ar īpašiem RT Core kodoliem, kas optimizēti tieši ray tracing darbināšanai. Tomēr AMD GPU, piemēram, Radeon RX 6000 sērijas, arī atbalsta ray tracing.

Lai saprastu vienkāršāk, iedomājieties, ka esat telpā ar svečturi. Gaismas stars no sveces izgaismo telpu, un ēnas rodas brīdī, kad dažādi objekti gaismu bloķē. Ray tracing imitē šo procesu, izsekojot gaismas starus no gaismas avota līdz objektiem un atpakaļ.

Ray tracing tehnoloģija tiek izmantota gan videospēlēs, gan filmās un arī arhitektūras vizualizācijās. Videospēlēs ray tracing tiek izmantots, lai radītu reālistiskas gaismas un ēnu efektus, kas var padarīt spēles vizuāli saistošākas.

Daži piemēri no videospēlēm, kur tiek izmantots ray tracing:

  • Control: Šajā spēlē ray tracing tehnoloģija tiek izmantota, lai radītu reālistiskākus ūdens un dažādu metālisku objektu atspulgus.

  • Metro Exodus: Šajā spēlē ray tracing tiek izmantots, lai radītu reālistiskas ēnas tumšākās telpās.

  • Cyberpunk 2077: Šajā spēlē ray tracing tiek izmantots, lai radītu reālistiskāku atspulgu no ūdens, stikla un dažādiem metāliem.

Ray tracing var ievērojami uzlabot datorgrafikas attēla kvalitāti, taču tas arī prasa daudz resursu, tāpēc nepieciešams pietiekami jaudīgs dators, vēlams ar vismaz 8 kodolu procesoru un GeForce RTX 40 series grafisko karti.

Dalīties ar rakstu: