Kick pret Twitch – kurš kuru?

- - No Comments on Kick pret Twitch – kurš kuru?

Twitch straumēšanas pasaulē ir kā futbola laukums futbolā. Ja arī Twitch ir spēlējusi savu lomu esporta nozares izaugsmē, tai, iespējams, beidzot ir parādījies spēcīgs (vai drīzāk ambiciozs) konkurents.

Pirms kāda laika Twitch saskārās ar konkurenci no YouTube Gaming puses, taču Twitch vietu zem saules palika neskarta – YouTube tomēr neizdevās to izkustināt.

Tagad laiks jaunajiem spēlētājiem – tādas platformas kā Kick un Rumble sāk iekarot straumēšanas tirgus daļu. Kick pēdējos mēnešos ir piedzīvojusi milzīgu popularitātes kāpumu, un daudzi uzskata, ka Kick varētu apsteigt Twitch, kas, starp citu, pieder citam gigantam – Amazon!

Viens no lielākajiem Kick plusiem kopš tā izveides 2022. gada oktobrī ir mēģinājumi pārvilināt augsta līmeņa Twitch straumētājus un platformai tas izdodas. Savā darbības sākumā Kick izdevās vienoties ar pretrunīgi vērtēto Twitch straumētāju Adinu Rossu, taču kopš tā laika finanšu radītāji platformai ir tikai auguši.

Skaļākās vasaras ziņas straumēšanas pasaulē bija ziņu virsraksti, kuros minēja Twitch zvaigžņu xQc un Amouranth pāriešanu uz Kick.

Medijos tika ziņotas kosmiskas summas – xQc līgums ar Kick izmaksāja aptuveni 100 miljonus ASV dolāru. Vēl viens trumpis Kick pusei ir Twitch ieņēmumu sadales nolikums. Straumētāju ieņēmumus platformā Twitch sadala uz pusēm – 50% paliek Twitch, 50% dodas uz satura veidotāja maciņu, taču Kick piedāvā saviem straumētājiem ievērojami labāku sadarbības līgumu – 95/5 par labu satura veidotājiem.

Neraugoties uz nepieredzēto izaugsmi, ko Kick straumēšanas jomā ir piedzīvojis pēdējā gada laikā, Twitch joprojām ir gandrīz nepārspējams pretinieks skatītāju skaita un ietekmes ziņā. Tas galvenokārt izriet no Twitch legacy faktora – platformas monopolstāvoklis straumēšanas nozarē ir saglabājies daudzus gadus un cilvēki dabīgi iedomājās to kā galveno un pirmo zīmolu, kad tiek runāts par straumēšanu.

Atgriežoties pie Twitch vēstures – platforma savu dzīvi sāka kā Justin.tv 2007. gadā, kas bija Džastina Kana hobij-projekts, kurš strauji palielināja popularitāti, kā rezultātā tas kļuva par vienu no pirmajām specializētajām platformām, kas bija paredzēta cilvēkiem, kuri visā pasaulē varēja pārraidīt tiešraidi. Vietne kļuva tik populāra, ka 2011. gadā tika izveidota īpaša spēļu sadaļa ar nosaukumu Twitch. Pēc tam 2014. gadā uzņēmumu par 970 miljoniem ASV dolāru iegādājās Amazon.

Tā kā Twitch vienā vai otrā formā pastāv jau gandrīz divas desmitgades, tā ir visatpazīstamākā platforma straumēšanas pasaulē un ņemot vērā arī tās budžetu un Amazon plecu, ir skaidrs, ka Twitch vēl kādu laiciņu noteikti būs nozares galvenais spēlētājs.

Platformā Twitch aktīvi straumes veido vairāk nekā 7 miljoni cilvēku. Lai gan Kick īsā laikā ir guvis ievērojamus panākumus – jaunajai platformai būs gandrīz neiespējami pārspēt Twitch kā straumēšanas nozares seju. Lai Kick šķistu pivilcīgāks nekā Twitch, būtu nepieciešami nopietni jauninājumu un pat vairāki gadi, lai mainītu lietotāju paradumus.

Dalīties ar rakstu: