Sennheiser HD 25 un HD 280 PRO austiņu apskats

- - No Comments on Sennheiser HD 25 un HD 280 PRO austiņu apskats

Esmu pārliecināts, ka vairums no jums ir pazīstami ar vācu kompānijas Sennheiser produkciju vai vismaz būs dzirdējuši šo nosaukumu. Aizvadītā gada izskaņā Dateks.lv kļuva par šī leģendārā uzņēmuma produktu izplatītāju, lai saviem klientiem piedāvātu audio risinājumus, kas piemēroti kā kvalitatīva skanējuma cienītajiem hobija līmenī, tā profesionāļiem.

Sennheiser vēsture

Uzņēmumu Sennheiser vācu profesors Fricis Zenhaizers kopā ar vēl septiņiem inženieriem nodibināja Otrā pasaules kara izskaņā – 1945. gada 1. jūnijā. Uzņēmuma sākotnējais nosaukums bija Labor W un tā pirmais izgatavotais produkts – voltmetrs. Jau gadu vēlāk Labor W laida klajā pirmo audio mikrofonu DM1 (Dynamic Microphone 1), kas bija Henry Radio HM1 modeļa kopija. 1948. gadā Labor W izstrādāja jau savu – oriģinālu mikrofonu, ko nosauca par DM2 (Dynamic Microphone 2).

Labor W DM2

DM2 iemantoja lielu popularitāti radiostaciju un reportieru vidū, aizsākot ceļu pretī slavai un panākumiem. Labor W tika pārdēvēta par Sennheiser 1958. gadā. Savas pastāvēšanas vēsturē Sennheiser ir izgudrojuši vairākas nozīmīgas audio ierakstīšanas, atskaņošanas un pārraides tehnoloģijas:

• pirmais virziena (directional) mikrofons,
• pirmās atvērtā tipa (open) austiņas,
• infrasarkano staru pārraides tehnoloģija,
• daudzkanālu bezvadu pārraide u.c.

Īsumā par Sennheiser HD 25 un HD 280 PRO

Janvāra izskaņā pie manis uz testu nonāca divi populāri Sennheiser austiņu modeļi:

  1. Ikoniskās HD 25 on-ear austiņas, kuras iecienījuši dīdžeji, mūzikas producenti, video un skaņas operatori visā pasaulē. Oriģinālais HD 25 modelis tika izlaists jau tālajā 1988. gadā. Kopš tā laika Sennheiser ir izlaiduši vairākus atjaunotus modeļus, bet visi kā viens pārmantojuši klasiskās vērtības – vieglumu un ērtumu ilgstošas lietošanas laikā, izturīgu un viegli maināmu kabeli, augstu jutību un grozāmu austiņu mehānismu, ko īpaši novērtēs dīdžeji.
  2. Savukārt HD 280 PRO ir slēgtā tipa (closed) ausi aptverošās (over-ear) austiņas ar spēcīgu pasīvo skaņas izolāciju un precīzu (lineāru) skaņas reprodukciju, ko spēs novērtēt daudzas ierakstu studijas, mūziķi un skaņas operatori.

Lai tests būtu interesantāks, iesaistīšu tajā arī man jau teju 10 gadus uzticīgās Beyerdynamic Custom One Pro austiņas, kas itin labi iederas šajā svara kategorijā gan pēc cenas, gan parametriem.

No kreisās: Sennheiser HD 25, Sennheiser HD 280 PRO, Beyerdynamic Custom One Pro

Specifikācija

Modelis Sennheiser HD 25 Sennheiser HD 280 PRO Beyerdynamic Custom One Pro
Frekvenču diapazons 16 – 22 000 Hz 8 – 25 000 Hz 5 – 35 000 Hz
Nominālā pretestība 70 Ω 64 Ω 16 Ω
Kopējais harmoniskais kropļojums (THD) < 0.3% 0.1% < 0.2%
Maksimālais skaņas spiediena līmenis (SPL) 120 dB 113 dB 116 dB
Slodzes indekss 200 mW 500 mW 100 mW
Spiediens uz ausi 2.5 N 6 N 3.5 N
Austiņu tips supraaural (on-ear) circumaural (over-ear) circumaural (over-ear)
Svars bez kabeļa 140 g 285 g 290 g
Kabeļa garums 1.5 m 1.3 – 3 m (coiled) 1.5 m
Savienojums 3.5 mm + 6.35 mm (ar adapteri)
Komplektācija austiņas
3.5 mm > 6.3 mm adapteris
lietošanas instrukcija
Cena 149 € 99 € ~150 €

Fotogalerija

Testēšana

Manā rīcībā nav profesionālu instrumentu frekvenču līknes (frequency response) ģenerēšanai un citu svarīgu mērījumu veikšanai, tāpēc nāksies pieturēties pie mana un manu ausu kopīgā subjektīvā viedokļa. Visas trīs austiņas salīdzināšu pēc līdzīgiem kritērijiem, kādus pērn izvirzīju Jabra Evolve 75, Bose QC 35 un Beats Studio ³ Wireless apskatā:

  • skaņas kvalitāte,
  • dizains, uzbūves kvalitāte un remonta iespējas,
  • valkāšanas ērtums,
  • apkārtējo trokšņu slāpēšanas spējas.

Katrā no kritērijiem austiņām piešķiršu vērtējumu no 0 līdz 3 punktiem pēc šādas skalas:

  • 0 – vāji
  • 1 – apmierinoši
  • 2 – labi
  • 3 – nevainojami

Testēšanai izmantotie audio materiāli

Es laicīgi brīdinu, ka esmu kvēls elektroniskās mūzikas fans un to labāk paturēt prātā visa šī apskata laikā. Tomēr centos austiņu salīdzināšanai izvēlēties arī kaut ko ārpus savas komforta zonas. Tad nu šie ir tie 5 skaņdarbi, kurus divas reizes noklausījos uz visiem trim austiņu modeļiem:

  1. Nils Frahm albumā “Tripping with Nils Frahm” iekļautajam skaņdarbam “Fundamental Values” grūti izšķirt vienu noteiktu stilu, jo tas apvieno šo to no klasiskās, ambientās un elektroniskās mūzikas, radot emocionālu muzikālo ceļojumu teju 15 minūšu garumā. Video ar uzstāšanos “dzīvajā” ir tikpat grandiozs.
  2. Rezz “Premonition” – simpātiskā Ukrainā dzimusī kanādiete Izabella Rezazadē globālu atpazīstamību ieguva 2017. gadā ar savu pirmo studijas albumu “Mass Manipulation”, kuru izdeva citas kanādiešu superzvaigznes Deadmau5 ierakstu izdevniecība “Mau5trap”. Rezz radītā mūzika ir unikāla, jo tajā dzirdamas vēsmas no Drum & Bass, Dubstep, Breakbeat, Electro House un vēl vairākiem elektroniskās mūzikas apakšžanriem. “Premonition” izvēlējos galvenokārt dēļ milzīgās “putras” skaņdarba nobeigumā (3:20-4:00), lai pārbaudītu cik detalizēti testējamās austiņas to spēj atskaņot un vai kaut kas šajā jūklī netiek pazaudēts.
  3. Gesaffelstein skaņdarbu “Pursuit” izvēlējos dēļ sulīgā bīta, kas dzirdams gandrīz visa skaņdarba garumā. Tas palīdzēja man noteikt cik iznesīgs ir katru austiņu modelis tieši zemfrekvenču spektrā. P.S. Iesaku “Pursuit” neklausīties lielā skaļumā braucot pie stūres automašīnā – novēroju, ka gāzes pedālis kļūs vieglāks un strauji kāpj spidometra rādījums.
  4. Queen “Bohemian Rhapsody (2011 Remaster)” komentārus neprasa – vajag taču kaut ko roķīgu ar vienu no pasaules slavenākajiem vokālistiem! Bonusā nāk arī bieža spēle ar L/R stereo kanāliem.
  5. Par Pink Floyd “Another Brick in the Wall, Pt.2” man sirdij tuvāka ir dotā skaņdarba remikss ar nosaukumu “Proper Education”, kuru 2007. gadā izdeva zviedru dīdžejs un producents Eric Prydz, kurš, starp citu, ir uzticīgs Sennheiser HD 25 austiņu lietotājs. Tomēr basģitāras skanējumam un elektriskās ģitāras sōliņam dziesmas oriģinālā arī nav ne vainas.

Eric Prydz un Sennheiser HD 25

Testēšanas nolūkos klausījos šo skaņdarbu 24-bit/96kHz FLAC ierakstus, bet jau apskata rakstīšanas laikā tos uz visām austiņām noklausījos atkārtoti, par avotu izvēloties viedtālruni ar Spotify lietotni.

Skaņas kvalitāte

Sennheiser HD 25 – maigs, patīkams un dabisks skanējums visos piecos skaņdarbos. Šur tur varētu vēlēties labāku zemfrekvenču (<50 Hz) jutību, kas pēc specifikācijas šim modelim nosacīti arī ir visvājākā no trim testētajām. Taču nevienā mirklī nav tā, ka basa nebūtu nemaz vai tas skanētu izkropļoti – tas gluži vienkārši zaudē savu jaudu pie mazliet augstākas frekvences kā abi over-ear modeļi. Iespējams, ka pie tā ir vainojams tieši austiņu atšķirīgais uzbūves tips, jo profesionālie HD 25 frekvenču spektra mērījumi 20-60 hercu diapazonā ir teju identiski HD 280 PRO. Jāsaka, ka viss vidējais un augstais frekvenču diapazons tieši uz HD 25 man simpatizēja visvairāk, jo nekas nepazuda, nebija pārspīlēts vai haotisks un skanēja dabiski.

Sennheiser HD 25

Šo austiņu stiprā puse viennozīmīgi ir augstais SPL jeb skaļums, ko tās spēj izdot. 120 decibeli ir iespaidīgi un pat pie augstiem skaļuma līmeņiem HD 25 nezaudē kvalitāti, detalizāciju un basus. Tas kārtējo reizi apstiprina, kādēļ šis modelis ir tik populārs un pieprasīts diskžokeju vidū, kur monitoringa vajadzībām ir svarīgi dzirdēt gan mūziku no galvenajiem skaļruņiem, gan nākamo miksējamo skaņdarbu austiņās.
Vērtējums: 2+

Sennheiser HD 280 PRO – uzreiz jāizceļ spēcīgā pasīvā skaņas izolācija – uzliekot austiņas, labi var nošķirties no apkārtējās vides. Kādu brīdi sēžot ar uzliktām austiņām nosacīti klusā vidē, var kļūt pat mazliet neomulīgi, jo pazūd ikdienā it kā nedzirdamais, bet eksistējošais fona troksnis. Studijas vajadzībām un skaņdarbu pieslīpēšanai (mastering) no visiem produktiem šis ir pārliecinoši labākais un piemērotākais – HD 280 PRO skan tiešām pareizi visā frekvenču joslas diapazonā, ieskaitot zemās frekvences, kas skan tīrāk un detalizētāk par HD 25 un pat manām Beyerdynamic.

Sennheiser HD 280 PRO

Detalizācija ir tas, kas visvairāk izceļ šīs austiņas no citām, kuras esmu dzirdējis – neatkarīgi no skaļuma līmeņa, pie dažādām skaņas pārejām precīzi var saklausīt katra instrumenta, katra skaņas sempla tembru un tā izmaiņas. Ja jūs vēlaties dzirdēt mūziku maksimāli niansēti (ar visām pilnībām un nepilnībām, ja tādas skaņdarbā pieļautas) – Sennheiser HD 280 PRO ir lieliskas!

Man kā elektroniskās mūzikas cienītājam mazliet traucēja augstā frekvenču spektra (5+ kHz) spalgums, kas pie lielāka skaļuma līmeņa brīžiem ir pārāk agresīvs un dzeļ ausīs. Pink Floyd skaņdarba atskaņošanas laikā es sajutos teju kā ierakstu studijā, kas iekārtota ar skaņu absorbējošām sienām, bet šajā aspektā tas likās vairāk kā mīnuss, jo ar HD 25 un arī Custom One Pro “Another Brick in the Wall” skanēja dzīvāk.
Vērtējums: 3

Beyerdynamic Custom One Pro – šīs austiņas jau no pirmās dienas lietoju ar slēdzi trešajā VBRS (Variable Bass Reflex System) līmenī, kas šķita vispiemērotākais manai muzikālajai gaumei. Frekvenču spektra mērījumi, ko piedāvā portāls reference-audio-analyzer.pro, norāda, ka tās ir basīgākas par abiem Sennheiser modeļiem, taču dabā likās, ka HD 280 PRO zemfrekvenču skanējums ir tuvu Custom One Pro sniegumam vai pat pārspēj to, kamēr HD 25 no abiem ausi aptverošajiem modeļiem nedaudz atpaliek. Zemāk redzamais grafiks gan manas subjektīvās sajūtas apgāž. Skaidrs, ka pat vienas partijas austiņu modeļu skanējums savstarpēji var minimāli atšķirties + jāņem vērā fakts, ka savas Beyerdynamic esmu aktīvi izmantojis teju 10 gadu garumā, kamēr abu Sennheiser modeļu līdzšinējais darba ilgums nepārsniedz 10 stundas – visi taču ir dzirdējuši, ka austiņas tāpat kā skaļruņus ir “jāiededzina” (burn-in).

Beyerdynamic Custom One Pro

Par Custom One Pro modeļa lielāko trumpi jāmin zemfrekvenču piesātinājums (vibrance), kas izteikti izceļ jebkuras dziesmas diapazonu no 120 herciem un uz leju. Šī modeļa radītā zemfrekvenču vibrācija visvairāk rada sajūtu, ka atrodies naktsklubā vai koncertā un spēcīgie basi ir dzirdami un jūtami ne tikai ausīm, bet pārņem visu ķermeni.

Visticamāk, ka mana pieraduma dēļ gribas apgalvot, ka visā spektrā Beyerdynamic skan pareizajā līmenī un ne mirkli neprasās koriģēt ekvalaizeru. Vienlaikus gan visu trīs modeļu starpā tieši šīm visvairāk pieklibo skaņas detalizācija – tā joprojām ir laba, bet vidējo un augsto frekvenču diapazonā balsis, perkusijas un citi muzikālie instrumenti tomēr nav tik labi izšķirami un savā starpā saplūst vairāk kā abiem Sennheiser modeļiem. Tā ne vienmēr ir slikta lieta, jo viss atkarīgs no tā, ko klausītājs saprot, sagaida un vēlas dzirdēt, kā arī ierakstu kvalitātes – mazāk detalizētas austiņas ir pielaidīgākas pret zemāka datu pārraides ātruma (bitrate) failiem un skan gana sakarīgi.
Vērtējums: 2+

Lūk kā vienā grafikā izskatās visu trīs modeļu līknes.

Dizains, uzbūves kvalitāte un remonta iespējas

Sennheiser HD 25 – paradoksāli, bet pat spīti tam, ka austiņas sver tikai 140 gramus un pilnībā izgatavotas no plastmasas (izņemot skrūvi, kas nodrošina ausu kausa rotāciju), tās ir ļoti izturīgas un stīpu var grozīt un locīt ar diezgan lielu amplitūdu.

Ausu spilveni vizuāli un pēc taustes ir kvalitatīvāki par to materiālu kombināciju, kas izmantota uz HD 280 PRO, tāpēc HD 25 viennozīmīgi kalpos ilgāk un tām nevajadzētu lobīties arī pēc divu un vairāk gadu lietošanas.

No kreisās austiņas iznākošais vads ir viegls un tievs, bet 3.5mm spraudnis uz tā novietots 90 grādu leņķī, kas ne visos pielietojumos ir optimālākais risinājums.

Galvas stīpa sastāv no divām paralēlām stīpiņām, kuras var atdalīt, lai iegūtu jums ērtāko valkāšanas formu. Abas stīpiņas mīkstināšanas nolūkos, šķiet, ir nopakotas ar to pašu materiālu un pārklājumu, kā paši ausu spilventiņi. Tā kā austiņas ir ļoti vieglas, stīpa man neradīja diskomfortu un tās klātbūtne nebija jūtama pat pēc 3+ stundu nepārtrauktas DJ prasmju praktizēšanas.

Lielākā HD 25 priekšrocība ir tā, ka ražotājs ir padomājis par to, lai austiņas varētu viegli remontēt. Vads, kas savieno austiņas ar skaņas avotu un kreiso austiņu ar labo, iet pa ārpusi un abās austiņās iespraužas ar nelielu divu kontaktu spraudni. Bojājuma gadījumā to pēc šādas pamācības viegli nomainīs jebkurš lietotājs, ja viņa rīcībā būs Torx T6 skrūvgriezis, kas nepieciešams kabeļa turētāja atskrūvēšanai.

To cik modulāras ir HD 25 austiņas, lieliski demonstrē šis video:

Pašsaprotami, ka Sennheiser ražo un piedāvā arī oriģinālās rezerves daļas – pēcāk var iegādāties kabeli, ausu spilventiņus un pat stīpas polsterējumu.
Vērtējums: 3

Sennheiser HD 280 PRO – šo austiņu skanējums noteikti ir vairāk kā savas €99 cenas vērts, bet ražotājam acīmredzami ir nācies kaut ko upurēt, lai tik pievilcīgu cenu saglabātu. Tā šoreiz ir materiālu kvalitāte. Nav tā, ka tā būtu katastrofāla, bet plastmasa ir ar rupju apstrādi un vizuāli diezgan “prasta”. Ausu kausi nodrošina 90 grādu horizontālo rotāciju, bet tikai uz vienu pusi. Ar to pietiek, tomēr rotācijai tās mazliet padodas arī pretējā virzienā un kāds neuzmanīgāks lietotājs varētu nejauši tās pagriezt par 90 grādiem pretējā virzienā, pilnībā salaužot no plastmasas izgatavoto mehānismu.

Galvas stīpa ir masīva gan biezuma, gan svara ziņā. Par spīti biezajam polsterējumam, HD 280 PRO diezgan stingri spiež uz galvu stīpas daļā, tāpēc valkāšanas laikā man jau pēc īsa brīža parādījās diskomforts.

Ausu spilventiņu (ear cushion) pārklājums nav no tās labākās kvalitātes materiāla un paredzu, ka jau pēc gada tas varētu sākt drupt un lobīties, un būs nepieciešama to nomaiņa, līdzīgi kā censonim šajā video:

Par laimi, arī HD 280 PRO modelim tos var nopirkt atsevišķi un nomainīt, taču kabeļa bojājumu gadījumā gan austiņas nāksies nogādāt kādam profesionālam remonta speciālistam vai iegādāties jaunas, jo tas ir fiksēti stiprināts kreisās auss kapsulas korpusā un nav nomaināms bez pilnīgas izjaukšanas. Vēl viens nepatīkams fakts par kabeli – spirālveida vads dabā vairāk traucē, nekā ir praktisks. Vads atsevišķi sver ap 105 gramiem un, papildus jau tā lielajam austiņu svaram, vēl vairāk velk uz leju un rada spiedošu sajūtu uz galvas.
Vērtējums: 1

Beyerdynamic Custom One Pro no abiem Sennheiser modeļiem atšķiras ar to, ka stīpa un ausu kausu (earcup) turētāji ir pilnībā izgatavoti no metāla. Stīpa pilnā tās garumā ir apņemta ar viegli nomaināmu, velkro klipsējamu apvalku. Desmit gadu laikā ir stipri padiluši ausu spilventiņi, bet, atšķirībā no lētākiem modeļiem, tie ir vienkārši nodiluši, nevis nolobījušies pa maziem gabaliņiem.

Visvairāk Custom One Pro modelī man patīk tas, ka austiņu vads ir pilnībā noņemams ar populāro 3.5mm spraudni abos galos, kas jūs nepiesaista konkrēta ražotāja rezerves daļām, kuras mēdz būt grūti sastopamas un parasti maksā vairāk. Kopš iegādes esmu paspējis nomainīt jau kādus 3 audio kabeļus, ko visbiežāk sabojāju mēģinot aiziet prom no datora, aizmirstot, ka galvā joprojām ir austiņas. Vērtējumā vienu punktu tomēr atņemšu par dilstošajiem spilveniem un to, ka vadiņi, kas savā starpā savieno abas ausis, nav maināmi (lai gan pievīluši nav).
Vērtējums: 2

Valkāšanas ērtums

Sennheiser HD 25 piešķiru vērtējumu 3. Tās ir vieglas, forši guļ uz galvas un neliek par sevi manīt pat ilgu DJ sesiju laikā. Tomēr cilvēkiem mēdz atšķirties ausu forma, tāpēc pastāv varbūtība, ka on-ear dizains kādam var radīt spiedošu sajūtu vai diskomfortu.

Pret Sennheiser HD 280 PRO būšu diezgan skarbs, novērtējot tās ar 1. Tās sniedz labu pasīvo trokšņu izolāciju, bet diskomforts, ko rada stīpa galvas augšpusē, smagais, uz leju velkošais kabelis un mazliet par stingru pieguļošie ausu kausi, ir liels mīnuss. Iespējams, ka pēc regulāras lietošanas austiņas līdzīgi kā apģērbs – ievalkātos, bet jūs taču piekritīsiet, ka pirmais iespaids ir tas noturīgākais, vai ne?

Beyerdynamic Custom One Pro atalgošu ar 3 ballēm. Jā, 10 gadu laikā tās pavisam noteikti ir piemērojušās manas galvas formai (cerams, ka ne otrādi) un der kā kristāla kurpīte Pelnrušķītei. Par spīti austiņu diezgan lielajam svaram, tas vienmērīgi tiek izkliedēts pa visu stīpu un ausu kausiem, tāpēc nav izteikta spiediena ne uz galvas, ne ausīm vai cituviet. Šī apskata tapšanas laikā sapratu, cik tās ir ērtas, tāpēc apsolīju tās palutināt ar jauniem ausu spilventiņiem.

Trokšņu slāpēšanas spējas

Rakstam topot uz mehāniskās klaviatūras ar skaļajiem tactile taustiņiem, varēju diezgan labi novērot, kā katrs no modeļiem slāpē šo patīkami kaitinošo klaboņu.

Skaidrs, ka Sennheiser HD 25 primāri kā dīdžejiem paredzētam modelim šo aspektu vispār nebūtu jāizskata, bet kā jau jebkuras aizvērtā tipa austiņas, daļu apkārtējo trokšņu tās aiztur.
Vērtējums: 1

Sennheiser HD 280 PRO vislabāk izolēja mani no apkārtējās vides, bet laicīgi brīdinu, ka nevajadzētu sagaidīt no tām rezultātu, ko sniedz aktīvās trokšņu slāpēšanas austiņas. Viens nepatīkams blakusefekts – stingri klabinot klaviatūras taustiņus, vibrācija pamanījās nonākt arī līdz austiņām. Arī katrs mazākais pieskāriens vadam ir labi dzirdams, jo dēļ fiksētās savienojuma vietas šīs enerģija nonāk un rezonē pa stingro austiņu korpusu.
Vērtējums: 3-

Beyerdynamic Custom One Pro labi atfiltrē zemās frekvences, ko raisa mehāniskie taustiņu, bet spalgo klaboņu laiž cauri vairāk kā HD 280 PRO. Pieskaroties kabelim, arī šajās ir dzirdams troksnis austiņās, tomēr tas tiek absorbēts labāk un skaņa neliek satrūkties, kā tas notiek Sennheiser HD 280 Pro lietošanas laikā.
Vērtējums: 2

Rezultāti

Modelis Sennheiser HD 25 Sennheiser HD 280 PRO Beyerdynamic Custom One Pro
Skaņas kvalitāte 2+ 3- 2+
Dizains, uzbūves kvalitāte un remonta iespējas 3 1 2
Valkāšanas ērtums 3 1 3
Trokšņu slāpēšanas spējas 1 3 2
Summa 9 + 8 – 9 +

Secinājumi

Jāsaka, ka visi trīs mānā rīcībā nonākušie austiņu modeļi sevi pierādīja pozitīvi, ņemot vērā to cenu un paredzēto pielietojumu. Skaidrs, ka savā starpā salīdzināt Sennheiser HD 25 un HD 280 PRO nav līdz galam korekti, jo to uzbūve ir atšķirīga un paredzētas dažādiem uzdevumiem.

Sennheiser HD 25

Pēc šī testa saprotu, kādēļ tik daudz dīdžeju visā pasaulē izvēlas HD 25 – tās skan kvalitatīvi pie jebkura skaļuma līmeņa, ir sasodīti vieglas un ērtas pat izmantojot vairāku stundu garumā bez pārtraukumiem. Neskatoties uz to, ka izgatavotas no plastmasas, tās ir ļoti izturīgas. Ja tomēr kaut kas noiet greizi – HD 25 ir pilnībā servisojamas – vads, ausu spilventiņi un citi aksesuāri pieejami ne tikai specializētajos audio veikalos, bet arī Dateks.lv.

Tā kā pandēmijas laikā tiku pie DJ inventāra, jo vēlējos atgūt vidusskolas laiku iemaņas, man bija iespēja vienu nedēļas nogali izmantot šīs austiņas savā dabīgajā vidē – pie DJ atskaņotājiem un mikserpults. Īsā laikā nonācu pie secinājuma, ka pie pirmās iespējas savā īpašumā iegādāšos iegādāšos Sennheiser HD 25, lai skarbajos DJ apstākļos nemocītu savas Beyerdynamic, kas šiem mērķiem nav tik piemērotas savas uzbūves un zemāka SPL ziņā.

Sennheiser HD 25 modeļa cena ir €149. Dateks.lv sortimentā ir pieejama arī budžeta versija – HD 25 Light, kas par €99 cenu nodrošina to pašu skaņas kvalitāti, bet izmanto mazāk ērtu V veida kabeli, kas stiprinās pie katras no austiņām. Tāpat budžeta modeļa stīpa nedalās uz pusēm un ausu kausi nav rotējami. Savukārt par €199 varat iegādāties HD 25 Plus modeli, kura komplektācijā iekļauts papildus spirālveida kabelis, otrs ausu spilventiņu pāris un ērts transportēšanas maciņš.

Sennheiser HD 280 PRO

Šis modelis raisa divējādas sajūtas. Nebaidos teikt, ka skaņas kvalitāte ir satriecoša, it īpaši par tik zemu cenu kā €99. Tomēr uzbūves kvalitāte un valkāšanas ērtums, maigi izsakoties, nav no tiem labākajiem, tāpēc izšķiršanos par vai pret HD 280 PRO nevajadzētu veikt impulsīvi. Iesaku atrast veidu, kā šīs austiņas pirms liktenīgā pirkuma uzlaikot (vai arī iegādāties internetā un izmantot 14 dienu atteikuma tiesības, ja tomēr neizdodas ar tām sadzīvot).

Mūzikas atskaņošanai un darbam ierakstu studijā atrast otras tik precīzi skanošas austiņas var izrādīties neiespējami pat ar 2-3 reizes lielāku budžetu. Tikai jāpatur prātā, ka Sennheiser HD 280 PRO nav no titāna un ilgstošu mūžu garantēsiet tikai apejoties ar tām prātīgi un vislabāk jau pašā sākumā iegādājoties un uzstādot kvalitatīvākus ausu spilvenus.

Kolēģa viedoklis par Sennheiser HD 280 PRO

Tā kā austiņu skanējums un ērtums ir diezgan subjektīvs jēdziens, tad viedokļu dažādības labad HD 280 PRO modeli iedevu izmēģināt kolēģim, kura praksē šis nav pirmais Sennheiser austiņu modelis. Lūk, kas Imantam par tām bija sakāms:

Esmu Sennheiser cienītājs jau kādus 7-8 gadus. Manas iemīļotās austiņas Sennheiser HD 203 nav pašas nopietnākās (savulaik maksāja ap 60 eiro) un ir pilnībā zaudējušas mākslīgās ādas pārklājumu uz spilventiņiem, tomēr man tās šķiet mega ērtas, ar sabalansētu skaņu un maigu, patīkamu, un tomēr izteiktu basu. Esmu izmēģinājis daudz un dažādus citu ražotāju modeļus, bet vienmēr atgriezies pie savām HD 203.

Tā kā birojā šad tad izjūtu nelielu diskomfortu, jo pat klausoties klusu mūziku, dzirdu gaitenī esošos un pa mobilajiem tālruņiem runājošos cilvēkus, nolēmu notestēt Sennheiser piedāvātās HD 280 PRO ausis, kuras Toms ir gari un plaši aprakstījis.

Tad nu mani secinājumi ir šādi:

1. Sennheiser HD 280 PRO lieliski slāpē apkārtējo skaņu. To lielie over-ear spilveni pilnībā noslēdz ārējās skaņas piekļuvi – klausoties mūziku pavisam nelielā skaļumā esmu pilnībā izolēts no apkārtējas vides.

2. Skaņas kvalitāte – manuprāt lieliska. Neesmu tāds eksperts kā Toms, tomēr gadu gaitā esmu izmēģinājis desmitiem dažādas austiņas, un šīs viennozīmīgi atrodas manā topā. Vairāk klausos klasisko roku, nevis elektroniku, un, ja varu skaidri izšķirt dubultās basa bungas Larsa Ulriha izpildījumā vai basģitāras izteikto melodiju no AC/DC, tad lieku ausīm 5 zvaigznes no piecām.

3. Tehniskais izpildījums – pašas ausis uz galvas sēž lieliski, bet tas, kas man traucē ir spirāliskais, samērā smagais vads. Tā kā strādāju pie galda datora, kas novietots zem galda uz grīdas, tad vads tiek nostiepts un ar papildus spēku velk austiņas, kuras jau tā nav pārāk vieglas, uz leju. Ja būtu tāds parasts, taisns 2m garš vads kā manām HD 203 ausīm, tad par tehnisko izpildījumu dotu 5 zvaigznes, bet par šo risinājumu viena zvaigzne nost.

Tomam likās, ka šīs ausis nedaudz spiež uz galvu no sāniem, bet man tādā izpratnē problēmu nav vispār, ir sajūta, ka tās perfekti radītas tieši manai galvas formai. Jāpiezīmē, ka šīm ausīm distances regulēšana notiek 45 grādu leņķī, pavelkot ausis tālāk no augšējās stīpas, tās paveras plašāk. Toms noteikti bija tā iedziļinājies skaņas niansēs, ka šo īpatnību vienkārši nepamanīja 🙂

Ikdienā lietoju brilles, un šīs ausis ir gana mīkstas, lai briļļu kājiņas nespiestos galvā – arī tas man liekas liels pluss.

Rezumējums – HD 280 ir lieliskas ausis ar mazliet tizlu vadu. Tas būtu ideāls risinājums mājām, kur man jāizolējas no 2 mazo klašu skolniekiem, sievas un suņa, kad vakarā gribu pastrādāt pie portatīvā datora vai uz stundiņu pievērsties kādai klasikai, kā piemēram Age of Empires 3. Birojā vads, kas stiepjas uz galddatora aizmuguri zem galda, jau rakstot šo mazo aprakstu, ir mani nogurdinājis. Bet varbūt tomēr beidzot jāpieslēdz frontālo austiņu izeju? Slinkums… Pagaidām palikšu pie vecajām, bet lieliskajām Sennheiser HD 203.

Beyerdynamic Custom One Pro

Diemžēl pārdošanā šīs austiņas nav jau vairākus gadus. Arī atjaunotais modelis Custom One Pro Plus, kas atšķiras tikai ar vadā iebūvētu skaļuma regulētāju un par 4 dB augstāku SPL, noliktavu krājumos izbeidzās aizvadītā gada nogalē un tā arī nav atgriezies.

Tomēr kā alternatīvu varu pieminēt Beyerdynamic DT 880 Premium, kuras pēc savas uzbūves ir stipri līdzīgas Custom One Pro, tikai tām nav basu regulācijas slaidera. Par 174 eiro tas šķiet gana labs darījums, jo soundguys.com testā austiņas ieguvušas vērtējumu 8.5 un tām ir velūra spilventiņi, kas vasarā tik daudz nesvīdīs. Vienīgi pilnvērtīgu 600 omu austiņu iekustināšanai tiek rekomendēts izmantot austiņu pastiprinātāju, kas rada papildus izdevumus.

HD 25, HD 280 PRO un arī citas Sennheiser austiņas atrodamas un pasūtāmas Dateks.lv kataloga sadaļā Audio > Austiņas

Dalīties ar rakstu: