Piecas ievērojamas zīmolu sadarbības esportā

- - No Comments on Piecas ievērojamas zīmolu sadarbības esportā

Esporta industrija pēdējā desmitgadē ir strauji augusi. Ja ieskatāmies Statista datos par 2021. gadu, tad esporta tirgus vērtība 2021. gadā bija aptuveni 1,08 miljardi ASV dolāru. Tirgum paplašinoties, vairāki pasaules slaveni zīmoli un uzņēmumi sāka slēgt sadarbības ar spēļu izdevējiem, esporta komandām, turnīru organizatoriem un pat strīmeriem.

Gan dažādu nāciju augstāko futbola līgu klubiem kā Wolves un Schalke, gan arī tādiem autobūves gigantiem kā BMW, Tesla un Mercedes-Benz – visiem šiem zīmoliem ir bijusi lielāka vai mazāka sadarbība tieši esportā. Rakstā uzskaitīsim dažas no līdz šim ienesīgākajām un ievērojamākajām zīmolu partnerattiecībām esportā.

ESL Dota un Mercedes Benz

Vācu autobūves zīmols Mercedes Benz sadarbību esporta lauciņā sāka 2017. gadā, kad kļuva par turnīru organizātora ESL galveno partneri. Sadarbība ietvēra tieši Dota 2 turnīru sponsorēšanu. Mercedes Benz apbalvoja arī MVP spēlētājus ar pilnīgi jaunu automašīnu. Viens no spēlētājiem, kas saņēma automašīnu ir Lu “Somnus ‘ M” Jao. Tas notika ESL One Birmingham 2020 turnīra ietvaros.

Credit to: Mercedes-Benz Group Media. Oct 29, 2019

TSM un FTX

2021. gada Summer Split laikā TSM paziņoja par 10 gadu līgumu ar kriptovalūtas biržu FTX 210 miljonu ASV dolāru vērtībā. Pati esporta komanda TSM oficiāli kļuva pārdēvēta par TSM FTX, taču nevarēja reklamēt savu jauno ģenerālsponsoru ne League of Legends, ne Valorant turnīros. Tas tāpēc, jo komandu parakstītie noteikumi ar Riot aizliedza reklamēt jebko, kas ir saistīts ar kriptovalūtām.

Ninja un Adidas

Sporta zīmols Adidas 2019. gada 31. decembrī parakstīja līgumu ar Fortnite strīmeri Tyler “Ninja” Blevins. Ninja kļuva par oficiālo Adidas partneri. Sadarbības rezultātā tika izlaistas ierobežota daudzuma čības, kas tika pilnībā izpārdotas 40 minūtēs. Sākotnējā čību cena bija 150 ASV dolāru.

Adidas 2020. gada augustā atkārtoti izveidoja apavu sadarbību ar Ninja un veikalu plauktus ieraudzīja brīvā laika apavi Ninja x adidas Superstar. Tā paša gada novembrī parādījās arī apģērbu kolekcija “EMBRACE THE GRIND“.

Fnatic un Gucci

Fnatic bija pirmā esporta komanda, kas slēdza sadarbību ar kādu luksusa klases modes zīmolu. Šoreiz tas bija Gucci. Sadarbība notika, lai izlaistu ierobežota daudzuma rokas pulksteņus, kuru cena bija ap 1620 ASV dolāriem. Šo pulksteni varēja iegādāties tikai Gucci interneta veikalā. Arī reklāmas rullītis neizpalika – Fnatic League of Legends komandas spēlētāji piedalījās pulksteņa reklāmā.

VALORANT un Coca-Cola

Dzērienu uzņēmums Coca-Cola savu esporta sadarbības pasauli sāka sadarbojoties ar Riot Games. Coca-Cola bija turnīru ģenerālsponsors.

Dalīties ar rakstu: