DirectX 12 – vai tā ir revolūcija datorspēļu industrijā?

Monday, 2015. gada 30. March

Jau krietnu laiku Microsoft darbojas pie Windows 10 operētājsistēmas izstrādes. Ir pagājis teju pusgads, kopš ikviens interesents var iesaistīties Windows 10 Technical Preview testēšanas fāzē. Jaunā operētājsistēma dienasgaismu varētu sagaidīt jau pavisam drīz  – 2015. gada jūlijā. Tā sola vairākus ļoti nozīmīgus uzlabojumus, piemēram atgriezīsies ierastais “Start Menu“, kas ļoti daudzus lietotājus ir atturējies migrēt uz Windows 8.1, par spīti daudzajiem uzlabojumiem.

Pats personīgi Windows 10 dzīvē vēl neesmu pārbaudījis, tomēr spriežot pēc tīmeklī lasītās informācijas un atsauksmēm no paziņām, rodas iespaids, ka Microsoft ar Windows 10 beidzot/atkal būs trāpījis desmitniekā un šī operētājsistēma varētu piedzīvot ja ne Windows XP veiksmes stāstu, tad nostiprināt reputāciju Windows 7 līmenī pavisam noteikti!

Taču kā piespiest cilvēkus atteikties no pašreizējās operētājsistēmas, lai pārietu uz Windows 10? Šeit Microsoft ir pakustinājuši pelēko vielu, analizējuši tirgus situāciju un izdarījuši pareizos secinājumus. Kā liecina sniegtā informācija – atjaunināšanu uz Windows 10 varēs veikt jebkurš, kam šobrīd jau uzstādīta kāda no iepriekšējām Windows versijām (Windows 7, 8 vai 8.1), tai pat nav jābūt legālai (genuine), un par to nebūs jāmaksā.

Otrs faktors, kas viennozīmīgi veicinās geimerus pāriet uz jauno Windows 10 – izstrādāt ko tādu, kas būtiski uzlabo t.s. gaming experience jeb spēles baudījumu. Šim nolūkam Microsoft radīja DirectX 12. Tas ir Microsoft izstrādās API, jeb lietojumprogrammas saskarne, kas nodrošina saikni starp programmatūru un “datordzelžiem” (hardware) audiovizuālo materiālu reproducēšanai.

Jaunais DirectX 12 sola krietni uzlabot centrālā procesora (CPU) efektivitāti līdzdarbojoties grafisko procesu izpildē. Iepriekšējās DirectX versijas lielāko darba apjomu spieda veikt vienam skaitļošanas pavedienam (thread), taču DirectX 12 ļoti efektīvi spēj izmantot pat 6 un vairāk kodolus. Tāpat jaunais Microsoft API sniedz iespēju piekļūt grafiskās kartes un procesora resursiem līdz pat saknei – ja līdz šim videokarti, procesoru un operatīvo atmiņu pārvaldīja operētājsistēma un tās draiveri, kas ir universāls, taču ļoti neefektīvs veids, tad jaunais DX12 ļauj spēļu izstrādātājiem manuāli atvēlēt un sadalīt spēlei nepieciešamos resursus, ļaujot maksimāli optimizēt grafisko skaitļošanas jaudu vēlamā rezultāta sasniegšanai.

Lai pierādītu DirectX 12 spējas dabā, Microsoft un FutureMark kopīgi ir izveidojuši 3DMark API Overhead test rīku, ar kuru uz Windows 10 Technical Preview iespējams pārbaudīt DirectX 12 darbībā. Testa darbības princips ir pavisam vienkāršs – lai attēlotu grafiskos elementus, programmatūra nepārtraukti veic tūkstošiem pieprasījumus (draw calls). Testa rezultāti attēlo cik daudz pieprasījumu spēj apstrādāt procesors un videokarte, līdz kadru maiņas ātrumus (FPS) nokrītas zem 30 kadriem sekundē.

Kā redzams AMD sniegtajos rezultātos, tad uzlabojums, ko iegūstam ar DirectX 12 ir ļoti iespaidīgs. Ja ar AMD Radeon R9 290X videokarti un DX11 API pieprasījumu skaits sasniedz nedaudz vairāk kā 1 miljonu, līdz tas nokrīt zem kritiskā kadru skaita (30 fps), tad ar DX12 pieprasījumu skaits pieaug vairāk kā 15 reizes. Arī zemāka līmeņa grafiskā karte R7 260X spēj tikt galā ar teju 10x vairāk pieprasījumiem.

Lai gan minētie rezultāti ir ļoti iespaidīgi, tas uzreiz nenozīmē, ka spēles darbosies ar 10-15 reizes augstāku kadru skaitu. Tas parāda, ka pareizi “uzrakstot” spēli, ar DirectX 12 iespējams izveidot krietni sarežģītākas un niansētākas ainas, saglabājot kadru skaitu (framerate) baudāmā līmenī. Skaidrs, ka jaunā DirectX 12 API potenciāla izmantošana būs tikai un vienīgi atkarīga no spēļu izstrādātāju spējas un vēlmes savu produktu optimizēt. Otrs būtiskais faktors, ko mēs iegūstam no DX12 – vairs nebūs vajadzīgs izteikti ātrs procesors, jo lielāku lomu tagad spēlēs kodolu skaits, nevis viena kodola ātrdarbība (single-threaded performance). Šobrīd atliek vien gaidīt, līdz parādīsies pirmās spēles un spēļu dziņi (engine), kas būvēti DirectX 12 tehnoloģijas, lai varētu objektīvi spriest par reālajiem ieguvumiem, ko šī tehnoloģija mums sniegs. Pašlaik varam balstīties tikai uz viena, turklāt sintētiska veiktspējas testa rezultātiem.

Just introduce the necessary program which allows to use android spy in phone and it is possible to check quietly everything with the help spy on phone here and so everything is arranged.

Pastāsti draugiemPastāsti draugiem Pievieno TwitterimPievieno twitterim
Autors: Toms  |  Tagi: , , , ,   |   Tēma: Jaunumi  |   1 Komentārs
  • bubis

    “Skaidrs, ka jaunā DirectX 12 API potenciāla izmantošana būs tikai un vienīgi atkarīga no spēļu izstrādātāju spējas un vēlmes savu produktu optimizēt”

    Āmen!!

    Varbūt beidzot atgriezīsies noiets AMD pročiem.