Ja jūsu rīcībā nav pati izcilākā Radeon videokarte, bet gribas plūstoši izbaudīt datorspēles, jums ir labas ziņas. Nesen izziņota AMD Fluid Motion Frames 2 (AFMF 2) tehnoloģija, kas paredzēta, lai uzlabotu spēļu kadru ātrumu un plūdumu, izmantojot mākslīgo intelektu kadru ģenerēšanai. AFMF 2 tehnoloģija pagaidām pieejama preview versijā kā daļa no AMD Software: Adrenalin Edition Preview draivera. AFMF 2 būtībā ir līdzīga FPS uzlabošanas tehnoloģija kā FSR 3 un DLSS 3, taču nav iebūvēta spēlēs, bet darbojas sistēmas līmenī – tātad teorētiski pieejama visām DirectX 11 un 12 spēlēm.
Kā darbojas AFMF 2?
AFMF 2 izmanto mākslīgā intelekta algoritmus, lai analizētu secīgus datorspēles kadrus. Balstoties uz šo analīzi, tehnoloģija ģenerē jaunus starpkadrus, kas tiek ievietoti starp esošajiem kadriem. Šie papildu kadri palīdz nodrošināt plūstošāku kustību un samazina “raustīšanos”, kas var būt novērojama zemāku kadru ātrumu gadījumā. AFMF 2 darbojas reāllaikā, veicot šos aprēķinus un kadru ģenerēšanu ar minimālu aizturi. Lai izbaudītu AFMF2, datorā jāuzstāda attiecīgais draiveris, kas pieejams šeit.
AFMF 2 būs interesanta datorspēļu entuziastiem
Atšķirībā no iepriekšējās versijas, AFMF 2 sadarbojas ar plašāku spēļu klāstu, tostarp populārām e-sporta spēlēm. Tagad šī tehnoloģija atbalsta arī OpenGL un Vulkan (papildus DirectX 11 un 12), kā arī Borderless Full Screen režīmu. Parasti papildu kadru ģenerēšana automātiski palielina aiztures laiku, taču šoreiz AMD ir izdevies latenci pat samazināt.
Kādi tad ir reālās dzīves ieguvumi, izmantojot AFMF 2? Kā redzams grafikā, izmantojot AMD Fluid Motion Frames 1. versiju kombinācijā ar FSR 2 tādās AAA klases spēlēs kā “Baldur’s Gate 3” un “Starfield” iespējams FPS uzlabot vairāk nekā divas reizes (AMD norāda, ka FPS uzlabojums ir vidēji 97%).
Uzticami dati par AFMF 2 spējām būs pieejami tad, kad iznāks oficiālā draivera versija. Taču jau šobrīd izskatās, ka FPS uzlabojums būs vismaz AFMF pirmās versijas līmenī, un tas kombinācijā ar samazinātu aizkaves laiku. Pirmie testi rāda, ka tādās spēlēs kā “Witcher 3 Wild Hunt”, “GTA 5” un “Cyberpunk 2077” FPS iespējams palielināt no 80 līdz 150, izmantojot AFMF 2 kombinācijā ar FSR 3. Būtībā visās spēlēs būs iespējams divreiz palielināt kadru skaitu sekundē, kas pats par sevi ir iespaidīgs rādītājs.
Papildus tam, AFMF 2 novērojama labāka konsekvence ātras kustības laikā, piemēram, kad darbība šaušanas spēlē kļūst intensīvāka. Tas ir saistīts ar jaunu iestatījumu “Search Mode”, kas uzlabo kopējo attēla kvalitāti, kad AFMF 2 darbojas “fallback” režīmā. “Fallback” nozīmē, ka kadru ģenerēšana tiek īslaicīgi izslēgta ātras kustības laikā, lai izvairītos no raustīšanās.
AFMF 2 galvenās priekšrocības
AFMF 2 būs īpaši noderīga geimeriem ar vidējas konfigurācijas datoriem, jo ļaus sasniegt augstākus kadru ātrumus bez nepieciešamības iegādāties jaudīgāku aparatūru. Tāpat AFMF 2 palīdzēs samazināt ievades aizturi, kas ir būtisks faktors šaušanas spēlēs. Tas dos priekšrocības spēlētājiem, kuri piedalās e-sporta turnīros vai vienkārši vēlas uzlabot savu sniegumu.
Tehnoloģija ir bezmaksas un integrēta AMD programmatūrā, padarot to viegli pieejamu un izmantojamu AMD videokaršu lietotājiem. Tas nozīmē, ka nav nepieciešams iegādāties papildu programmatūru vai veikt sarežģītu konfigurāciju. Labā ziņa, ka tehnoloģija pieejama plašam AMD Radeon videokaršu spektram, tai skaitā RX 6000 un RX 7000 sērijas kartēm un 700M / 800M integrētajām videokartēm.
Augstāk pievienotajā video var redzēt geimeru reakciju, izmēģinot jauno tehnoloģiju. Rezumējot – AMD Fluid Motion Frames 2 tehnoloģijas lielāki plusi ir plašāka saderība ar dažādām spēlēm, tā neprasa speciālu integrāciju un darbojas uz plašāka AMD videokaršu klāsta (ne tikai jaunākajiem modeļiem). AFMF 2 koncentrējas tieši uz kadru ātruma uzlabošanu un aiztures samazināšanu, kas īpaši noderīgi e-sporta datorspēlēs.
Tomēr jāņem vērā, ka dažos gadījumos optimālu rezultātu sniegs vairāku tehnoloģiju kombinācija, piemēram, FSR kopā ar AFMF 2 un tamlīdzīgi.
Salīdzinājums ar konkurentu tehnoloģijām
- NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) izmanto mākslīgo intelektu, lai palielinātu izšķirtspēju, nevis ģenerētu papildu kadrus. DLSS var uzlabot gan kadru ātrumu, gan attēla kvalitāti, īpaši augstākās izšķirtspējās. Atšķirībā no AFMF 2, DLSS prasa spēļu izstrādātāju atbalstu un integrāciju.
- Līdzīgi kā AMD Fluid Motion Frames 2, arī Nvidia Frame Generation izmanto AI, lai ģenerētu papildu kadrus. Tā ir daļa no DLSS 3 un darbojas tikai uz jaunāko paaudžu Nvidia RTX kartēm. Salīdzinot ar AFMF 2, Frame Generation var būt efektīvāka, taču pieejama mazākam lietotāju lokam.
- Intel XeSS (Xe Super Sampling) vairāk līdzinās DLSS, fokusējoties uz izšķirtspējas palielināšanu. Šī tehnoloģija darbojas arī uz konkurentu grafiskajām kartēm, bet ar zemāku efektivitāti.
- FSR (FidelityFX Super Resolution) ir vēl viena AMD tehnoloģija, kas fokusējas uz izšķirtspējas palielināšanu. Atšķirībā no AFMF 2, FSR neizmanto mākslīgo intelektu un var darboties uz plašāku aparatūras klāstu.