NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti 11GB un RTX 2080 8GB apskats

- - 3 Comments on NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti 11GB un RTX 2080 8GB apskats

Karalis ir miris, lai dzīvo karalis! Šo vēsturisko frāzi pavisam droši var attiecināt arī uz jauno GeForce RTX 2080 Ti grafisko karti, kuru kopā ar RTX 2080 un RTX 2070 modeļiem pirms pāris nedēļām NVIDIA pavisam oficiāli atrādīja plašākai sabiedrībai.

Ievads

Kā norāda NVIDIA, jaunā Turing arhitektūra, kas realizēta 12 nanometru FFN (FinFET NVIDIA) tehnoloģiskajā procesā, sniedz lielāko jaudas pienesumu kopš 2006. gada, kad NVIDIA savās videokartēs ieviesa CUDA paralēlās skaitļošanas tehnoloģiju, kas padarīja grafiskos akseleratorus pievilcīgus ne tikai datorspēļu entuziastiem, bet arī medicīnas, kriptogrāfijas un citu zinātnes nozaru speciālistiem.

Nav ne mazākā pamata apstrīdēt GeForce RTX 20 Series videokaršu pārākumu pār iepriekšējās paaudzes (Pascal) produktiem un NVIDIA to ļoti labi apzinās, ko uzskatāmi ataino jauno produktu cenas, kuras sabiedrībā izraisījušas milzīgu ažiotāžu un nepatiku, jo no patērētāju maciņiem tiek pieprasītas summas, par kurām iespējams iegādāties pat jaunāko iPhone.

Kā zināms, spēļu izstrādātāji iet roku rokā ar grafisko karšu ražotājiem, vienmēr esot soli priekšā mums – spēlmaņiem. Rezultātā, lai baudītu jaunākos kases grāvējus uz labākajiem kvalitātes iestatījumiem un augstākajām izšķirtspējām, noteikta patērētāju grupa ir gatava (spiesta) iegādāties pašu jaudīgāko un dārgāko produktu, neatkarīgi no tā cenas. Diemžēl AMD šībrīža impotence Radeon grafisko karšu lauciņā tikai veicina NVIDIA naudaskāri.

Testa sistēma

Lai gan plašajās interneta apskatnieku un Youtube ekspertu ārēs GeForce RTX videokaršu apskatu un testu ir vairāk kā sētas krancim blusu, pēc nelielām pārdomām tomēr nolēmām veikt savus – neatkarīgus veiktspējas testus, lai objektīvi paskatītos uz to, cik tad īsti spējīga ir nākamo pāris gadu modernākā un ātrākā grafiskā arhitektūra, kas nodēvēta slavenā angļu matemātiķa un kriptogrāfa Alana Tjūringa vārdā. Neatkarīgus – tas nozīmē pēc pašu iniciatīvas, bez jebkāda finansiāla atbalsta no malas vai īpaši atlasītu (cherry picked) komponenšu izmantošanas, kas pēdējā laikā bieži novērojams ārvalstu medijos.

Lūk speciāli šim testam izveidotās sistēmas specifikācija:

Grafiskās kartes

Draivera versija: 416.34 (11.10.2018)

Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill X4 Ultra (kartes pašlaik izpārdotas, skatīt alternatīvas)

   

Palit GeForce RTX 2080 GameRock

   

Gainward GeForce RTX 2080 Ti Phoenix GS (kartes pašlaik izpārdotas)

   

Testu rezultāti

Vispirms pārbaudījām visu 3 grafisko karšu veiktspēju vienā no universālākajiem testiem – 3DMark Time Spy, kas izmanto DirectX 12 API un diezgan objektīvi parāda to, kā kartes viena pret otru varētu kotēties 3D spēlēs. Novērojums tāds, ka rezultāti sakrīt ar citu apskatnieku skaitļiem – ja ņemam GeForce GTX 1080 Ti kā etalonu, tad GeForce RTX 2080 ir vidēji 5-10% ātrāka, kamēr RTX 2080 Ti rezultāts par aptuveni 25% ir priekšā savam vectētiņam.

Turpinājumā visas trīs kartes salīdzinājām aci pret aci ar spēles Assassins Creed: Origins iebūvēto benchmark rīku. Vispirms ar katru no videokartēm veicām testu monitora nodrošinātajā 1440p izšķirtspējā, bet pēc tam palielinājām tekstūru izmēru par 160% izmantojot spēles iestatījumos integrēto Resolution Modifier funkciju, kas ļauj noskaidrot vai kartēm būs pa spēkam uzrādīt gana augstu FPS arī uz 4K (4096 x 2304) izšķirtspējas monitoriem.

Dati ļoti līdzīgi tiem, ko varējām novērot 3DMark – RTX 2080 pavisam nedaudz apsteidz GTX 1080 Ti, bet šībrīža NVIDIA flagmanis ir par nepilniem 10% ātrāks 1440p izšķirtspējā, kamēr pie 4K pārsvars pieaug jau par 26%.

Palaidām arī spēles Dirt Rally iebūvēto testu, kura iznākums bija diezgan pārsteidzošs, jo vislabāko rezultātu uzrādīja vecākā no kartēm – GeForce GTX 1080 Ti, kura vidēji sasniedz par 15% labāku rezultātu kā vienādā cenā esošā GeForce RTX 2080. Savukārt GeForce RTX 2080 Ti savam Pascal priekštecim nedaudz piekāpās minimālā FPS rādītājā. Domāju, ka izskaidrojams meklējams tajā, ka Dirt Rally ir nu jau diezgan sena spēle (2015. gada) un NVIDIA gluži vienkārši savas jaunākās kartes un draiverus nav tai optimizējusi.

Metro: Last Light Redux ir iznākusi vēl senāk – 2014. gadā, taču šeit RTX 2080 Ti nodemonstrē savu pārākumu par 25% pārspējot GTX 1080 Ti, kamēr RTX 2080 ar 8GB VRAM vidējā FPS rādītājā nedaudz piekāpjas, tomēr ne mazāk svarīgais min. FPS rādītājs ir krietni labāks.

Noslēgumā noskaidroju visu trīs grafisko karšu spējas pazīstamajā Rise of the Tomb Raider (2015). Diemžēl savas aizmāršības dēļ testus veicu tikai DirectX 11 režīmā, tāpēc stipri iespējams, ka rezultāti ar DirectX 12 API varētu atšķirties, visticamāk par labu abiem Turing arhitektūras modeļiem.

Arī strāvas patēriņš un izdalītā siltuma daudzums nav mazsvarīgs faktors jaunas videokartes izvēlē, tādēļ piedāvāju iepazīties ar visu 3 karšu rādītājiem pēc HWiNFO monitoringa programmas datiem.

 Pēcvārds

Kā rāda dati, tad NVIDIA Turing arhitektūra tiešām ir ātrāka par priekšgājējiem, un tehnoloģiskā procesa migrācija no 14 nm uz 12 nm dod būtiskus uzlabojumus arī energoefektivitātes lauciņā. Manuprāt svarīgākais secinājums ir tāds, ka beidzot patērētājiem ir pieejama grafiskā karte, kura praktiski visās šobrīd nopērkamajās datorspēlēs pie 4K izšķirtspējas spēj pārsniegt kritisko 60 FPS robežu arī uz pašiem augstākajiem iestatījumiem. Ja tas vienmēr bijis arī tavs sapnis, tad ir tikai viens risinājums – iegādāties GeForce RTX 2080 Ti ar nosacījumu, ka tavā maciņā ir vismaz 1200 eiro.

Savukārt ja esi ar mieru iziet uz nelieliem kompromisiem, tad šeit nu gan nāksies palauzīt galvu, jo šobrīd pastāv iespēja iegādāties veco labo GTX 1080 Ti ar 11GB atmiņu, vai dot priekšroku jaunajai RTX 2080 8GB. Karšu cena un veiktspēja ir praktiski vienā līmenī, taču par labu tieši RTX 2080 izvēlei runā ievērojami zemāks strāvas patēriņš, kā arī iespaidīgais Ray Tracing gaismas efektu atbalsts, kas jau pavisam drīz būs pieejams Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V, Metro: Exodus un citu spēļu cienītājiem. Tāpat draiveru uzlabojumi un spēļu veiktspējas optimizācija labāka pavisam noteikti kļūs tieši RTX kartēm.

Jau pēc nedēļas 17. oktobrī tirgošanā varētu nonākt arī GeForce RTX 2070, tāpēc būs interesanti pavērot, cik izteikti vājāka tā būs par RTX 2080. Savukārt tiem, kuriem pietiek ar 60 kadriem sekundē uz 1080p vai 1440p izšķirtspējas, joprojām nāksies izvēlēties GTX 1060/1070 vai paciesties kā minimums līdz 2019. gada pirmajam ceturksnim, jo RTX 2060 un zemāka līmeņa Turing kartes šogad līdz patērētājiem nenonāks.