Jau pavisam drīz daudzu iemīļotā spēļu sērija Assassin’s Creed svinēs savu 15. dzimšanas dienu. Jā, tieši 2007. gada 13. novembris ir tas datums, kad spēļu cienītāji pirmo reizi varēja iejusties šīs spēles varoņa ādā. Šo 15. gadu laikā kompānija Ubisoft ir izlaidusi ne vienu vien spēles turpinājumu. Tā kā šis ir dzimšanas dienas raksts, atgriezīsimies vēsturē un atšķirsim pāris lapaspuses atpakaļ, un ielūkosimies kā spēle ir augusi, un kāda ir pareizā hronoloģiskā secība, kādā daļas ir jāspēlē. Tāpat arī apskatīsim pirmatnējo spēles stāstu, kā tad spēles sižets aizsākās.
Nezināms gads
Assassin’s Creed vēsture sākas ar dieviem līdzīgu citplanētiešu civilizācijas ekistenci. Šos citplanētiešus sauc par Isu. Spēlē viņus dažādos dialogos piemin arī kā Precursors vai Those Who Came Before. Būtībā, Isu bija civilizācija tik tālā pagātnē, pirms cilvēki vispār sāka skaitīt laiku. Galvenā Isu īpašība bija paverdzināt mūsdienu cilvēku.
75010 gadi pirms mūsu ēras
Kam gan patīk būt par vergu? Nevienam. Arī Assassin’s Creed spēļu iedzīvotājiem nepatika tas, ka viņi tiek paverdzināti. Assassin’s Creed stāsts ietver arī Ievu un Ādamu. Jā, to Ievu un Ādamu. Ieva no Isu nozog visvarenāko no senajiem artefaktiem – Ēdenes ābolu.
Visticamāk, ka šobrīd pa galvu skraida domas, jo kāds Ēdenes ābols un kāda Ieva? Paskaidrošu – šie priekšmeti spēlē tiks pieminēti ļoti bieži. Tie ir tā dēvētie Ēdenes gabaliņi, visai seni un vareni artefakti, kuros ir iestrādāta ļoti spēcīga Isu tehnoloģija. Par tiem nav zināms daudz, taču dažus no tiem var izmantot, lai mainītu cilvēku, precīzāk, tā fizioloģiju. Skaidrāk izsakoties, tos var izmantot, lai kontrolētu cilvēkus, tāpēc, ja tie nokļūst nepareizajās rokās – var sanākt traka ķeza.
Assassin’s Creed stāstu tieši uztur šis te mūžīgais artefaktu pingpongs. Nākamos pāris gadus notiek nenozīmīgi kari līdz…
75000 gadu pirms mūsu ēras
Notiek tā dēvētā Toba katastrofa, un Zemi pārsteidz milzīgi saules stari un to uzliesmojums. Cilvēce un Isu piedzīvo nopietnu triecienu. Isu iznīkst un tie, kas palikuši no cilvēces, izmanto šo briesmīgo situācīju un sāk veidot jaunu pasauli.
431. gads pirms mūsu ēras (Assassin’s Creed: Odyssey)
Pāršķirsim pāris tūkstošgades uz priekšu un visbeidzot ir pienācis laiks Assassin’s Creed: Odyssey! Tā patiesībā ir viena no jaunākajām Assassin’s Creed spēlēm, taču hronoloģiski pirmā. Spēles darbība norisinās senajā Grieķijā. 2018. gadā izlaistā Assassin’s Creed: Odyssey ir retums Asassin’s Creed spēļu sižetā, jo spēlēs centrā nav karš starp Brālību (Assassin Brotherhood) un Senču Ordeni (Templar Order). Tā vietā sižets ir ap pirmās civilizācijas būtnēm un dažādiem aizkulises notikumiem.
49 gadi pirms mūsu ēras (Assassin’s Creed: Origins)
2017. gadā parādās Assassin’s Creed Origins un spēles soļi meklējami Senajā Ēģiptē. Tieši šeit tiek atklāts, ka Senču ordenis ir daudz lielāks, kā spēles varoņi bija iedomājušies. Tāpat tiek izveidota arī Assassin’s brālība (Assassin Brotherhood), ar kuru cīnīties pret tumsas spēkiem kopā. Šajā spēles daļā arī parādās ikoniskais Assassin’s Creed logotips, kurš rodas no pēdas, ko smiltīs atstāj Bajeka ērgļa piekariņš.
850. gads (Assassin’s Creed: Mirage)
872. – 878. gads (Assassin’s Creed: Valhalla)
1176. gads (Assassin’s Creed)
1476. – 1499. gads (Assassin’s Creed: II)
1499. – 1507. gads (Assassin’s Creed: Brotherhood)
1511. – 1512. gads (Assassin’s Creed: Revelations)
2011. gada Revelations ne tikai noslēdz Ezio triloģiju, bet arī atklāj vairāk Altaīra atmiņu. Ezio tām piekļūst 16. gadsimta Konstantinopolē, mēģinot atrast Ēdenes ābeci, kas bija ieslēgta Altaīra seifā, un tas noved pie kulminējošas ainas, kas savieno Ezio, Altaīru un Desmondu. Tā atklāj asasīnu patieso mērķi, padarot šo spēli par vissvarīgāko franšīzes spēli.
1715. – 1722. gads (Assassin’s Creed IV: Black Flag)
1756. – 1763. gads (Assassin’s Creed: Rogue)
Šī ir otrā sērijas spēle, kuras fokuss ir pirātu vērsts. Assassin’s Creed: Rogue tika izlaista 2014. gadā un tās galvenais varonis ir Šejs Kormaks, bijušais asasīns, kurš pievienojās Templāriem (Templars). Viņu apmācīja Ahils, asasīnu mentors no Ziemeļamerikas. Šejs tiek nosūtīts savākt vienu no Isu artefaktiem Lisabonā, taču uzreiz kā viņš pieskaras Isu tehnikai – tā izraisa milzīgu zemestrīci, kas iznīcina pilsētu un nogalina tās iedzīvotājus. Šejs, protams, ir diezgan dusmīgs uz Ahilu un saka, ka viņam vajadzēja zināt par gaidāmo katastrofu. Patiesībā Šejs ir tik ļoti vīlies, ka pamet Brālību un nozog viņu iegūto manuskriptu, lai noskaidrotu citu artefaktu atrašanās vietas, baidoties, ka tie varētu nogalināt vēl vairāk cilvēku. Šejs aizbrauc uz Parīzi, kur nogalina franču asasīnu Šarlu Dorjanu un atgūst vēl citus artefaktus templāriem, lai tie būtu drošībā.
1754. – 1783. gads (Assassin’s Creed III)
Pārējais Assassin’s Creed 3 sižeta turpinājums ir ap Konoru Kenveju. Konors nonāk Amerikas revolūcijas haosa vidū. Viņš vaino savu tēvu mātes nāvē un ciemata iznīcināšanā un viņam izdodas pārliecināt Ahilu, lai tas apmāca viņu par kārtīgu asasīnu.
1765. – 1777. gads (Assassin’s Creed III: Liberation)
1776. – 1800. gads (Assassin’s Creed: Unity)
1868. gads (Assassin’s Creed: Syndicate)
Protams, galu galā notiek sadursme ar Templiešu lielmeistaru Krofordu Stariku, kas atrodas zem Bekingemas pils, un ar asasīna drauga Henrija Grīna palīdzību dvīņiem izdodas atgriezt kārtējo Isu artefaktu, ko dēvē par The Shroud.
Pēcvārds
Kopumā Assassin’s Creed spēļu sērija ļauj izcili ieskatīties dažādos reālos vēstures notikumos. Noteikti būtu jāizceļ arī dažādas vēsturiskās ēkas, kas ir atrodamas vairākās pilsētās, kurās norisinās Assassin’s Creed notikumi. Vizuāli dažas no ēkām ir izveidotas perfekti. Tik perfekti, ka Assassin’s Creed: Unity tika izmantots, lai restaurētu 2019. ugunsgrēkā cietušo Notre Dame katedrāli Parīzē. Pie šīs ēkas spēle strādāja level-māksliniece Karolīna Miossa (Caroline Miousse). Tieši spēles ēkas modelis atviegloja darbu būvdarbu, arhitektu un restaurācijas darbiniekiem, strādājot pie ēkas atjaunošanas.
Spēles trajektoriju mēs redzam paši – ar katru jauno spēles sēriju, Assassin’s Creed tuvojas mūsdienām. Mēs novēlam spēles izstrādātājiem nenovērsties no šī vektora un arī turpmākajās spēles daļās atspoguļot gan spilgtus pasaules notikumus, gan arī pasaules skaistākās ēkas, un novēlam iepriecināt Assassin’s Creed fanus ar tik pat daudz spēles daļām kā līdz šim! Priecīgu dzimšanas dienu, Assassin’s Creed!